FANDOM

Close Quarters Battle (CQB) tai Close Quarters Combat (CQC) on lähietäisyydellä tapahtuvaa taistelua, se siis esiintyy rakennetuissa ympäristöissä ja sisätiloissa. Yleisesti CQB:ssä tapahtuvassa taistelussa tarvitaan aseenkäsittely taitoa, nopeaa pelisilmää ja paineensietokykyä: toiminta on aina päällä eikä huilaamiselle jää varaa.

Luonnollisesti CQB -muoto on saavuttanut suuren suosion. Lyhyet etäisyydet ja nopeat tilanteet ovat toimintaa parhaimmillaan, jolloin aikaa ei jää miettimisellä. Pelipaikaksi kelpaa yksinkertainen rakennus, jossa on turvallista pelata ja mahdollisilta sivullisilta vältytään tehokkaasti.

Lyhyiden kantamiensa vuoksi yleinen suositettu tehoraja Suomessa on M100 (Joustoa sallitaan joskus ja joissakin pidetään rajana M110:tä) sekä joissakin paikoissa erityinen sarjatuli kielto. Lyhyet kantamat vahvistavatkin vastuuta: suositeltavia varusteita on jonkin sorttinen maski, lasit ja hammassuojat.

Airsoftissa tyypillinen skenaario on rakennuksen sisällä olevat pelaajat ja ulkona olevat pelaajat, joiden pitää tyhjentää rakennus sisällä olevista pelaajista tai suorittaa jonkin sorttisia tehtäviä tai objektiivejä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki