FANDOM

Maski tarkoittaa yleensä koko-naaman peittävää suojusta. Jotkut maskit suojaavat myös kaulan ja korvat. Maskeja on kahdenlaisia, ritilä- ja pleksimaskeja. Ne on kylläkin ihan paskoja.

Ritilämaski Muokkaa

Ritilämaskissa silmäsuojain on punottua teräsverkkoa, tai rei'itettyä peltiä. Ritilämaskit ovat hyviä niiden huurtumattomuuden takia.

+ Huurtumattomuus.

+ Usein halpa hinta.

+ Maski suojaa kokonaan kasvot.

+ Silmälasit huurtuvat harvemmin kuin suojalaseissa.

- Hämärtää hieman, pimeällä jo melko pahasti.

- Ritilän läpi saattaa tulla pieniä kuulan palasia kuulan osuessa ritiläosaan, joka voi ärsyttää hetken silmää (tapahtuu harvoin).

- Talvella pelattaessa maastossa kaikki näyttää tasaselta, huonosti erottaa pienemmät montut tai mättäät sun muut esteet jotka ovat lumenpeitossa.

- Voi hankaloittaa tähtäämistä.

- Maskista voi tulla ruma taistellessa.

- Maskissa on usein koirankarvaa ja pölyä.

Pleksimaski Muokkaa

Pleksimaskeissa silmäsuojain on pleksi, joka on yleensä karkaistua polykarbonaattilevyä. Paintball-käyttöön tarkoitettuja maskeja voi käyttää myös paintball-taisteluissa, ja ne kestävät hyvin myös airsoftissa.

Softiskäytössä suosioon ovat nousseet ranskalaisen Bollén lasit. Bollé valmistaa laseja myös useiden maiden asevoimille. Pleksimaskien ja lasien hyvä puoli on niiden takninen ulkonäkö ja hämärtämättämyys. Suurin ongelma on huurtuminen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki