FANDOM

Tiimi on englannin kielinen lainasana joka merkitsee joukkuetta, työryhmää. Airsoft piirit koostuvat usein kaveriporukoista, jotka pelaavat keskenään ja tälläistä ryhmittymää kutsutaan usein joukkueeksi(/tiimiksi). Tiimit panostavat usein - mutta ei aina - yhtenäiseen varustukseen, ja hioavat pelityylejä esimerkiksi skenaariopeleihin osallistuakseen.

ASTMuokkaa

AST on lyhenne sanoista AirSoft Team. Alunperin termin lanseerasi Suomeen vuoden 2000 paikkeilla Miki Nakamuran omistama Impact Store yritys. Firma myi erillistä maksullista jäsenyysetua tiimeille, jonka ansiosta joukkue sai liikkeen tavaroista alennusta sekä nimensä tiimirekisteriin. Jäsenrekisterissä olevien tiimien nimien eteen lisättiin termi AST. Sittemmin lyhenne levisi laajempaan käyttöön.

Tunnettuja tiimejäMuokkaa

Tunnettuja airsoft-tiimejä ovat erityisesti tiimit, jotka järjestävät pelitoimintaa. Airsoft-harrastuksen alkuaikoina Suomen airsoft-skenessä tunnettiin erityisesti helsinkiläinen AA-51-tiimi. Tiimi tunnettiin erityisesti Internetiin tehdyistä airsoft-videoista, jotka laajensivat lajin tunnettuutta.

Muista tunnettuja tiimejä ovat esimerkiksi yhdistykseksi muuttunut, skenaariopelejä järjestävä Chairborne ja Kotaniemen valtio. Myös airsoft-järjestöjen johtotoiminnasta vastaavat tiimit ovat yleisesti tunnettuja, näistä esimerkkinä JKLsoftin Easy Company tai Äänekoskella airsoft-harrastuksen merkittäväksi edistäjäksi noussut TBF.

Aiheesta muualla Muokkaa

http://www.juoksuhauta.net/stories.php?story=tiimitoiminta Juoksuhaudan artikkeli tiimitoiminnasta

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki